pátek 7. srpna 2009

King Kong (1933)

režie: Merian C. Cooper, Ernest B. Schoedsack
scénář: James Ashmore Creelman, Ruth Rose
hrají: Fay Wray, Robert Armstrong, Bruce Cabot
viděno 7. 8. 2009

-"Není ten chlap šílenej?" -"Jen nadšenej." Tak jo, tohle je blockbuster, jaký jsem schopná zkouknout, aniž bych měla pocit, že se mnou tvůrci ošklivě hrajou jenom o penízky do kasiček. Ono to tak sice je, ale netlačilo se mi to během sledování na mysl tak okatě. Možná je to i tím, že to není technicky na takové úrovni jako pozdější verze, takže to nepůsobí jako namachrovaná onanie. Myslím, že podobným filmům hodně uškodilo, když se přenesly do áčkové kategorie. Navíc se mi líbilo, že se film nebere tak strašně vážně jako třeba Jacksonova verze, zkrátka jsem měla pocit, že je ponechán prostor myslet si o Denhamovi s těma jeho puškama a kamerama, že je nejspíš opravdu pošahanej. Taky ten kontrast naivních líbaček na palubě a rozmačkaných lidiček všude možně stál za to. Taky mě zaujalo, jak ten chlápek lezl na strom, aby na něj dinosaurus líp dosáhnul a nemusel se pro něj ohýbat. Cesta do pravěku přesně v americkém stylu běží-li to na nás, tak to zastřelíme, natočíme a prodáme. Svatá makrelo.


Žádné komentáře:

Okomentovat