sobota 5. března 2011

The Social Network (2010)

režie: David Fincher
scénář: Aaron Sorkin
hrají: Jesse Eisenberg, Andrew Garfield, Armie Hammer, Rooney Mara
viděno 5. 3. 2011, komentář ze dne 6. 5. 2016

Uplynulo pět let a už chápu, proč tam byl veslařský závod. Už také nejsem takový ten hater an sich kvůli tomu samotnému spojení "sociální síť", ale tentokrát jsem znuděná tím, že to má tu nejméně zajímavou možnou strukturu: Někdo potenciálně slavný se rozkmotřil s někým hodně slavným, podle jeho úhlu pohledu vznikne pohledná módní kniha a pohotoví filmaři ji přežvýkají do uniformního filmového rámce, kde ignorují specifické detaily reálných událostí, hrotí konflikty podle prefabrikovaných plot-pointových pravidel, přidají tam zhrzenou lásku a ideálně z ní udělají vypravěčský rámec, postaví proti sobě krasavce a autisty a jsou tak všeobecně cool. Úplně stejně (nudně) je vystavěn i The Fifth Estate o Assangovi a WikiLeaks, ačkoliv ten je ještě trošku víc bulvární a pitomý. Víc než nenávidění jsem si při tomto sledování procítila dvojčata, bavila jsem se sledováním chyb v klíčování obličeje na obličej a podobných kravinek. Od minula pořád platí, že ironická "Baby, You're a Rich Man", pro kterou mám v srdci velmi speciální místečko, dodává v mých očích filmu nějaké body navíc, které si objektivně nezaslouží. Jako jedno finální popisné slovo vyjadřující mé aktuální pocity jsem vybrala adjektivum "dětinský".


1 komentář:

  1. Jediné oprávnění existovat snad dává tomuto filmu možnost "hodně přibližně" nahlédnout a ukojit zvědavost, jak se v Americe rodí úspěch. Pro mne je popisné slovo, které padlo (v překladu) ke konci filmu a to "kretén".

    OdpovědětVymazat