čtvrtek 9. října 2014

Mrtvá a živá (1940)

Rebecca
režie: Alfred Hitchcock
scénář: Michael Hogan, Philip MacDonald, Joan Harrison, Robert E. Sherwood, Daphne Du Maurier (kniha)
hrají: Laurence Olivier, Joan Fontaine, George Sanders, Judith Anderson
komentář ze dne 9. 10. 2014

Vím, že tohle není zrovna nejintelektuálnější způsob, jak začít přemýšlet o tomhle filmu, a také se netýká jenom tohoto díla, ale nemohu si pomoci: Jak je to sakra možné, že je Laurence Olivier tak démonicky krásný i s tím příšerným knírkem? A co se týče těch vznešenějších výplodů, tak tohle je jeden z těch filmů, které se mne nikterak vnitřně nedotýkají, na které se dívám jako na okno do minulosti - ale ne v tom pozitivním smyslu. Tenhle film pro mě zkrátka není nadčasový, je zatížený až hanba a to mi znemožňuje se na něj napojit nebo ho nějak prožít. Ta terapie láskou tady pro mě není funkční (oproti Langovu modrovousovštějšímu Secret Beyond The Door, kde nová žena opravdu pomůže svému muži z labyrintu předchozích nejistot) a jako jediné ponaučení mi z filmu trčí "nežeňte/neprovdávejte se k čertu za někoho, o kom nic nevíte".


Žádné komentáře:

Okomentovat