pondělí 8. prosince 2014

Amélie z Montmartru (2001)

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain/Amelie from Montmartre
režie: Jean-Pierre Jeunet
scénář: Guillaume Laurant, Jean-Pierre Jeunet
hrají: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Jamel Debbouze, Dominique Pinon
komentář ze dne 8. 12. 2014

Hned na začátek bych chtěla zmínit, že scéna ze strašidelné jízdy je jedním z mých nejoblíbenějších filmových erotických momentů. A dále bych chtěla říct, že každý film je ze zásady konstrukt, to jako reakci na některé zdejší komentáře. Následovat budou moje obvyklé plačtivé poznatky, ale tentokráte doslova, protože se mi snad ještě nestalo, že bych si k filmu musela přinést papírovou utěrku, protože mě pálily oči od toho všeho brečení a bez utěrky bych na film neviděla. Během mého problematického dospívání to byl jeden z prvních filmů s poselstvím "perverti jsou taky lidi", který jsem viděla, takže k němu mám zkrátka takový srdíčkový vztah. Plus ta dramaturgie budování postav skrz detaily a dramatického oblouku z "malých věcí" je promyšlená a políbeníhodná.


Žádné komentáře:

Okomentovat